☎ 03-27284206

Specialist I Troubleshoot I Repairing I Servicing I Hardware I Software I Desktop I Laptop I Windows I Upgrade I Configure I Networking I Data Recovery I Reset Password I Virus Detection And Removal I Update Bios I Data Backup I Reinstall I Format I Windows Xp I Windows Vista I Windows 7 I Windows 8 I Windows 10 I Windows 11


Rosli Repairing Computer And Services

SKMM SEDANG MERANGKA UNTUK MENANGANI BERITA PALSU DAN KANDUNGAN MENGHINA



Masalah berita palsu dan kandungan menghina seseorang merupakan salah satu masalah yang semakin meningkat naik akhir-akhir ini – apatah lagi dengan ramai berkongsi berita tanpa menyemaknya. Kini, dalam usaha untuk mengatasinya, kerajaan sedang mempertimbangkan cadangan untuk memperkenalkan suatu kerangka perundangan khusus untuknya.

Melaluinya, kelak ia akan menjadi satu kesalahan untuk mana-mana pihak memuat-naik kandungan bersifat menghina atau pun menyebarkan info palsu di internet.

Ia dikatakan, pada hari ini, tindakan boleh diambil melalui peruntukan akta sedia ada, tetapi kajian dibuat untuk memperluaskan beberapa peruntukan meliputi pelbagai platform lain.

SKMM mengatakan melaluinya ia akan menjadikan persekitaran penggunaan internet lebih sihat dan baik untuk masyarakat. Pada masa yang sama, SKMM turut menasihatkan pengguna untuk menyemak terlebih dahulu sesuatu perkara sebelum dikongsikan di arena internet ini.

About Rosli Repairing Computer And Services -

Sila ambil perhatian bahawa Rosli Repairing Computer And Services tidak pernah menjual dan tidak akan menjual apa-apa jenis software yang berlesen seperti freeware melainkan hanya diberi secara percuma kepada pelanggan yang membuat servis..Software yang berlesen seperti shareware ataupun windows yang dibekalkan adalah yang original dan tiada istilah crack ataupun pirate..Harap maklum

Subscribe to this Blog via Email :